vrijdag 30 december 2011

2012.

Zondag. Zondag is het 2012. Een nieuw jaar, een nieuw begin maar dan ook ECHT een nieuwe start. Ik kijk uit naar de concerten die nu al op de planning staan: Go Back To The Zoo, Gavin DeGraw, Rammstein, Greg Holden & het bluesfestival. Natuurlijk hoop ik er later meer aan toe te kunnen voegen maar het is een mooi vooruitzicht voor nu.

Ik denk dat ik eindelijk eens kan zeggen dat het afgelopen jaar, een goed jaar was. Ik heb veel bands gezien, veel gelachen maar ook tijd doorgebracht met mensen waar ik veel om geef. En ik denk dat dat, van alles, het meest waardevol is voor mij. Als je met die mensen bent, dan ben je met degene die ook om JOU geven. Iets moet van 2 kanten komen, of het nou het familie gevoel of vriendschap is. En dat kwam het dit jaar eindelijk.

In 2011 heb ik Queens of the Stone Age en de Foo Fighters live gezien. Had ik zelf eerlijk gezegd NOOIT gedacht. Vooral de Foo Fighters niet.. Maar man, wat was dat een belevenis. Ik ga niet liegen, het publiek bij Queens of the Stone Age in de Effenaar was kut. Het was echt he-le-maal niets.. Meer aandacht voor elkaar als voor de band en het was mijn eerste keer QotSA. Ik vond dat niet eerlijk en was dus boos de dagen erna. Ik heb zelfs GEHUILD. En zeker omdat Josh (zanger QotSA, Josh Homme, ook wel bekend van mijn.. sexy mannen obsessie collectie. Oeps.) zelf ook had gezegd dat het concert in de Effenaar vrijwel kut was. Maar goed, ik heb Queens of the Stone Age gezien. En hopelijk dit jaar weer.. Of het jaar erna.

Dit jaar ben ik naar Pinkpop geweest. Een muziekfestival dat ik eigenlijk altijd alleen maar op TV volg. Ik wilde gaan, maar ik dacht "Michelle in een tentje.. zonder echt een douche en met dixi's.. Nee.." dus geen kaartje gekocht. Maar mijn probleem was dat de Foo Fighters zouden komen. En Wolfmother, Volbeat en Elbow. Toen kwam mijn redster in nood, Quirine won 6 kaartjes en had er nog 1 over. Die was voor mij, zowel direct wanneer Tessa het voor mij vroeg. Het leuke is ook, dat ik nu vrienden ben met Quirine. En ik ben haar nog steeds ZO dankbaar. Pinkpop was leuk, met Tessa vooral. Maar ik had geen luchtbed en heb 2 dagen op de grond geslapen.. oeps.. en mijn voeten waren duidelijk niet gebouwd op lange loop tochten en veel staan. Elbow? Alleen Grounds for Divorce gezien. Wolfmother? De 2e beste performance op Pinkpop. Volbeat? Leuk als tussendoortje tijdens het wachten op mijn grote helden: de Foo Fighters. Verder waren zij ook een van mijn hoogtepunten. Foo Fighters? Dat kan ik niet eens omschrijven. Toen het voorbij was voelde het zo onwijs voldaan. Alsof ik compleet was en niets meer nodig had. De dagen erna raakte ik dus ook een beetje in een dip omdat ik dacht "ALS DIT HET TOFSTE CONCERT WAS DIE IK HEB GEZIEN, DAN IS ER NIETS MEER VOOR MIJ". Dat is niet zo, hahahha. Ik blijf genieten van oude EN nieuwe muziek maar dat optreden van de Foo Fighters blijft mij echt voor ALTIJD bij.

In 2011 ben ik ook weer erg veranderd. Ik denk dat dat ook iets te maken heeft met Krijnie en Anita. 2 Vrouwen waar ik vaak mee mee ga naar concerten en waarmee het altijd, maar dan ook echt altijd gezellig is. Krijnie die praat tegen iedereen. Ze kan zelfs nog met een muur van baksteen een gesprek voeren. Dat vind ik knap, en dat zou ik ook graag willen. Nou zou ik een muur bakstenen niet erg vinden maar vreemde mensen wel. En Anita? Die doet lekker mee! We zijn al bij zo veel geweest het afgelopen jaar, vooral bij De Staat natuurlijk, en ik wil ze daar dan ook voor bedanken. Zonder hen, was het niet gezellig en was ik niet eens bij de meeste concerten geweest. Daarvoor wil ik ook Eric bedanken. Als die mijn bericht voor het Twitterfeest niet had geretweet, dan had ik niet eens gekund EN dan had ik Anita en Krijnie niet ontmoet.

Het is ook een jaar geweest waarin ik meer ben gaan hechten aan mijn familie. Ik heb me gerealiseerd dat in de tijd dat ik ze nodig had zij er als enige echt voor mij waren en het voor mij op namen. Dat vind ik heel belangrijk. Dit jaar heb ik mijn familie dan ook best wel vaak gezien. Tijd doorbrengen met mijn opa's en oma's is ook belangrijker voor mij geworden, je weet nooit wanneer het de laatste keer is dat je ze ziet. Eigenlijk is dat ook zo met de rest van de mensen waar ik om geef.. Elke minuut, seconde, kan je laatste zijn. En ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik iets stoms als laatste heb gezegd.

Ik kijk uit naar 2012. Ik hoop dat ik nog meer verander. Vroeger was ik onzeker en kroop ik liever ergens in een hoekje dan dat ik ergens vooraan ging staan. Ik weet dat ik nu bijna het tegenover gestelde ben maar er is nog veel werk aan de winkel.

Ik wil nog even Tessa bedanken. Mijn beste vriendin. Zij heeft er ook voor gezorgd dat het een heel mooi jaar was en de concerten die ik met haar meegemaakt heb, staan ook in mijn top 5. Ze is iemand die echt kan vertrouwen en dat vind ik zo tof aan haar. Ik heb vriendinnen gehad waarmee ik naar concerten ging en die mij na afloop in de steek lieten. Ik heb vriendinnen gehad die, als ik iets aan hen vertelde, het gelijk door vertelden. En dat is niet de bedoeling als je vrienden bent. Tessa heeft dit jaar haar hond verloren, net als vorige jaar.. Dat is iets wat ik haar absoluut niet toewens voor het volgende jaar. Een dierenvriend, dat is ze. Maakt niet uit of je een mug bent of een paard. Tessa houdt van je. En ik hou heel veel van Tessa. Ik vertrouw haar soms meer als dat ik mijzelf vertrouw.

Iedereen waarmee ik waardevolle momenten heb doorgebracht dit jaar: bedankt. Bedankt voor het laten inzien dat ik wat voor jullie beteken want dat doet mij goed.

Prettige jaarwisseling.
p.s: je bent een rund als je met vuurwerk stunt!!11!!!!!!11!!!!11!

3 opmerkingen:

  1. Awe, wat ben je toch een scheet!
    Als jij niet was geweest wie je bent, was ons contact na Eric's Twitterfeest nooit doorgegaan...dat je 't ff weet! :D
    Je bent gewoon een gaaf mens! xxx

    Krijnie, tot over 11 dagen ;P in goede (mèt alle ogen, oren en vingers) gezondheid.
    Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat herken ik toch weer lekker veel in deze post.. Je weet vast precies waar ik het over heb dus ik ga er ook maar niet verder over uitweiden ;P

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen