zaterdag 16 maart 2013

Nee nein no stop plz

NEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb er een schijthekel aan als mensen Engelse woorden niet goed uitspreken. Zoals "Primark", het moet uitgesproken worden als praaimark. Het is een Engelse keten. Hoe hoor je iedereen het zeggen "priemarkt" NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! NEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! PLEASE VERDWIJN. DOE IETS MAAR NIET DAT. WEG. KSST. UIT MIJN OGEN, UIT MIJN SOCIAL MEDIA,VERDWIJN! Stahp please. Just don't. Zo is het wel duidelijk toch???

Maaaar........ waar ik ook een hekel aan heb is als brabo's en limburgers en nog meer van die soorten in hun dialect op Facebook gaan zitten typen. Rot op, doe dat in je eigen tijd. Als het nou Belgisch, Duits, Frans of Engels is, is dat OK. Maar als het Fries, Gronings, Weetikveelwats, Limburgs of Brabants is; stop. Niet doen. Gewoon niet. Het is bloed irritant als je zo'n hele conversatie ziet. Typ gewoon Nederlands en niet zo achterlijk. "Ben trots op me dialect" slaat nergens op WANT DE GEWONE MENSEN VERSTAAN JE NIET DIE BEGRIJPEN NIET WAT JE ZEGT, OKE????????????????????????

Dialecten zijn er zodat je makkelijk kan communiceren met de bakker om de hoek of met de boerin aan het einde van de derde straat links. Dialecten zijn er niet om op social media een hele discussie of een gesprek in te voeren. Hou het bij je in de achtertuin. Bij je in de boerderij. Bij je in de bakker. Bij je in het weiland. Bij je in de vlaaierie. Bij je tussen de koeienstront en kaplaarzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten