zaterdag 16 maart 2013

Lezgetmarried

Het huwelijk. Iets wat voor mij niets betekend maar voor vele anderen wel. Daarom wil ik jullie laten weten waarom het niets voor mij betekend.

Al die meisjes die spontaan gaan kwijlen als ze een bruiloft op TV zien, ik snap dat niet. Als je kinderen hebt is het inderdaad handig om te trouwen, maar als je die niet hebt snap ik het niet zo goed. Het enige wat anders is, is dat je een ring hebt. Kan je elkaar niet eeuwig trouw zijn zonder een ring om te hebben? Sowieso komt het tegenwoordig vaker voor dat mensen elkaar niet meer trouw zijn, zelfs al hebben ze een ring om hun vinger. Die ring zegt niets. Het zegt niet hoeveel je van iemand houdt of dat je voor altijd bij diegene gaat blijven. Zo'n grote jurk, de taart, al die rotzooi, waarom? Het hoort er om te gaan dat je elkaar eeuwige trouw beloofd, "tot de dood ons scheidt" en al die rotzooi. Niet om welke variatie op wit je jurk is, niet om wat de vulling van je taart is en ook niet om hoe groot de diamant op de ring is. Een feest is het enige wat mij leuk zou lijken, mocht ik ooit in de buurt komen van trouwen. Maar dan moet de man waarmee ik ga trouwen wel onwijs goed kunnen lullen, wiltie mij om krijgen.

Maar goed, zolang mensen om mij heen blijven trouwen vind ik het niet erg om alle taart, hapjes en drankjes tot me te nemen. Bedankt voor het betalen van het eten dat mijn maag gaat vullen, voor gratis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten