zondag 30 juni 2013

Juli

We zijn nu aangekomen bij Juli, de zevende maand van de twaalf. Ik ben benieuwd, onwijs benieuwd. Is het gelukt? Is het gelukt met de bikinibodies? Is jullie 20 kilo er af? Vast niet. Voor het 21ste jaar op een rij verbaasd me dat weer niets. Voor degene waarbij het wel is gelukt: Gefeliciteerd. Niet alleen heb je doorzettingsvermogen maar je bent ook onwijs zeldzaam. Toe maar, pak dat chocolaatje waarnaar je zo verlangt hebt maar. HAHAHAAHAHA GRAPJE ZWAKTE MOMENT ZEKER? HAHAHA! HA! Nee oke. Verder ben ik benieuwd naar wiens jaar het is. Jullie bleven roepen hoe tweeduizenddertien jullie jaar zou worden. Is het dat tot nu toe? Wie heeft de rechten van tweeduizenddertien gekocht? Wiens jaar is het nu eigenlijk? Goed, voor mij is het in ieder geval redelijk tot nu toe. Verwachtingen had ik niet, inmiddels weet ik wel beter. Het is beter geen verwachtingen te hebben omdat je anders constant teleurgesteld en boos bent. De concerten die ik tot nu toe heb gezien waren goed. Het album van QotSA is goed. Dat is zo ongeveer het enige wat tot nu toe goed is gegaan. Al vanaf half vorige jaar lopen we ziekenhuis in, ziekenhuis uit, vaak voor mijn opa's en oma's. Dat is dit jaar totaal niet veranderd. Hartinfarct, onverwachte ernstige ziekte, het lijkt niet op te houden en alleen maar erger te worden. Ik moet voor 98% zeker van mijn opleiding af (nee, ik wil er niet over praten) en daarmee is een groot deel van mijn toekomst weg. Al ben ik "arrogant" genoeg om te zeggen dat ik er ook zonder die opleiding wel kan komen. Waar het op neer komt is dat het afwachten is. Alleen maar afwachten. In de tussentijd kun je niets doen. Behalve genieten. Dus fuck dat dieet, tenzij je niet omhoog komt als je ligt. Ga lekker vreten, zoveel als je kan. Niemand is perfect, het is aan jou om je goed te voelen. Als jij denkt dat 't beter wordt als je afvalt is dat prima, misschien is dat ook wel zo. Maar het kan ook binnenin zitten. Dan maakt het niet uit hoe veel je afvalt. Dat strandweer zit er misschien wel helemaal niet in. En wat dan nog als het wel zo lekker wordt? Je wordt altijd beoordeeld, hoe slank of stevig je ook bent. Fuck "jouw" jaar, maak een ander zijn/haar jaar door iets onwijs tofs te doen voor diegene. Dan krijg je er vanzelf iets voor terug en leer je bovendien je echte vrienden kennen. Fairweather Friends, daar hadden(hebben) we er allemaal wel een paar van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten