woensdag 5 december 2012

Ben je helemaal modderfokkin gek geworden?

Iedereen heeft het gelezen en/of gehoord. Een grensrechter is overleden nadat hij zwaar mishandeld werd door 3 jongens in de leeftijd van 15 en 16 jaar. Ja, je leest het goed. 15 en 16 jaar. Wat deed ik toen ik zo oud was? Alles behalve denken aan iemand dood trappen om een fucking spelletje met een bal.

Zoals je overal hebt kunnen lezen zijn er veel discussies over. De enige zekerheid die we hebben is dat kinderen hun vader kwijt zijn, een vrouw haar man, een familie een geliefde en vrienden een vriend. En dat is hartbrekend. Het is hartVERSCHEUREND dat er zo over iemands leven geoordeeld word. Ik heb dingen gelezen als "ja maar wie weet wat die grensrechter deed", die man was rechtvaardig, meer niet. Wie ik helemaal achterlijk vind met zijn uitspraak is Peter R de Vries. Nou heb ik al een ontzettende schijthekel aan die vent maar wat hij nu weer heeft gezegd gaat echt alles te boven. Hij zei ongeveer dit: grensrechters moeten eens naar hun eigen gedrag kijken. Pardon? Parmodderfukkindon? You fucking kidding me? Seriously? Echt? Je kan zelf hopelijk wel zo'n 5 redenen bedenken waarom het een achterlijke uitspraak is.

Veel mensen leggen het nu bij de opvoeding van degene die dit hebben gedaan. Natuurlijk heeft dat er wat mee te maken. Kinderen worden soms op hun elfde naar buiten getrapt om maar uit te zoeken wat ze nu gaan doen. Zij leven op de straat, zij zien wat er gebeurd en worden heel erg beïnvloed door hun omgeving. Maar dat je zo opgevoed word betekend nog niet dat je je zo achterlijk moet gedragen. Je kan ook bij jezelf nagaan wat jij kan veranderen om niet zo als de anderen te worden. Maar daar aan kan je merken dat ze allemaal  gewoon laffe mietjes zijn. Anders zijn dan anderen is niet stoer he. Want nee, ik moet ook zo'n vuilniszak jas met afgeslachte kat op de capuchon hebben anders hoor ik niet bij mijn vrienden, daar gaat het nou eenmaal om, welke kleding je aan hebt en hoe stoer je bent. Niet om je persoonlijkheid.

Ik kan het echt niet begrijpen, echt niet gewoon. Dan heb je ook nog eens de vriendjes van de opgepakte jongens die dan het hele twitter volgooien met hoe oneerlijk het is dat hun so-called-matties zijn gearresteerd. Fucking oneerlijk inderdaad, iedereen die iemand doodgetrapt heeft moet gewoon los rond lopen want dit is echt niet eerlijk!!! Er is alleen maar een mens dood joh. DOE NORMAAL!!!!!!!!!!!!!!! Echt waar, echt. Het is iemands leven die ze verwoest hebben. En niet van een iemand, maar van nog heel veel mensen. Die drie jongens hebben iemand weggehaald die voor veel mensen dierbaar was, die voor veel mensen iets betekende. Maar nee, dat dringt niet door tot de zieke hoofden van alle mensen die achter die drie jongens staan.

Wat de KNVB doet is goed. Alle amateurwedstrijden schrappen en er met de jongeren over praten. Het enige waar ze geen rekening mee houden is dat het hun geen ene moer kan schelen. "Ah joh, t was mn vader toch niet dus fokkit". Nee, dan moet het jouw vader eens zijn dan is het lijen en last. Krijg toch de waterpokken. Ja, ik word hier boos om. Omdat er echt zulke zieken mensen bestaan. Dit is gewoon hoe het is, zulke mensen zijn er.

Het enige wat ik nu hoop is dat zij zich voor het leven schuldig voelen en hun vuilniszak jassen verbrand worden, want dan hebben ze echt geen leven meer. Verder hoop ik ook dat ze alleen in een sociale werkplaats aan de bak kunnen want dat is nou eenmaal het ding wat ze niet kunnen: sociaal zijn. Al vind ik het wel zielig voor de mensen waarmee zij moeten werken. Als ze nooit aan een baan komen, gaan ze niet veranderen en nog meer levens verwoesten.

1 opmerking:

  1. ff kleine zeik opmerking "lijen en last" moet zijn "Leiden (de plaats) in last" ...lieve schat :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen