zaterdag 22 december 2012

Appelsapje.

Ik kijk vaak op de site van de Telegraaf of er dan nog nieuws is. En ja hoor, staat er weer zo'n bericht; Dronken man rijdt vrouw dood. Even serieus, hoe vaak moet dit nou nog gebeuren voordat mensen zich gaan realiseren dat het absoluut ronduit belachelijk is een aardig drankje op te hebben en dan nog te gaan rijden? "Ik kan dat wel" nee, dat kan je verdomme niet. Als je weet dat je een avondje uit gaat of gewoon naar vrienden, zorg dan dat je op de fiets gaat of met het OV als je gaat drinken. Of zorg dan dat je een BOB bij je hebt.

Maar ook echt, wat is er in godsnaam mis met maar 2 tot 3 biertjes drinken?! Ach, ik zal het allemaal wel niet begrijpen. Ik drink niet want ik vind alcohol vies. Verder vind ik je ook laf als je drinkt omdat je dan gezelliger schijnt te zijn. Dan heb je geen karakter/persoonlijkheid, einde. Als je drinkt omdat het dan gezelliger wordt (lees: je vind de apres ski muziek ineens een stuk minder erg) snap ik dat best wel. Ik snap gewoon niet wat er mis is met maar 2 biertjes drinken. Het schijnt dat je niet stoer bent als je een cola neemt tussen je vrienden. Whatever. Kuddedieren.

Mijn god, wat kan ik hier fucking boos om worden. Je beroofd iemand anders van het leven omdat jij zo nodig (veel) moest drinken en vervolgens in de auto moest stappen. Je beroofd iemand van het leven dat diegene deelde met anderen. Anderen die veel om hem/haar gaven. En diegene krijgen straks een politieman voor de deur, die, als zij open doen, zijn pet af doet en ze de mededeling geeft dat hun geliefde is gestorven omdat een idioot hem/haar aangereden heeft. Hoe zou jij je voelen als het je man, je vrouw, je kind, je vader, je moeder, je opa, je oma, je neefje, je nichtje, je oom, je tante, whatever was? Hoe zou jij je dan VERDOMME voelen?????????

Er zijn geen excuses voor. "Ja maar ik moest naar huis" "ja maar ik had haast" "ja maar ik kon niet blijven slapen" JA MAAR HELEMAAL NIETS. JA MAAR JE HEBT NET IEMAND DOOD GEREDEN DIE ONSCHULDIG WAS. DIE MISSCHIEN GEWOON OP WEG WAS NAAR HUIS OF NAAR EEN GEZELLIG AVONDJE UIT MET VRIENDEN/VRIENDINNEN. MAAR DAT KAN NU NOOIT MEER GEBEUREN OMDAT JIJ HEM/HAAR DOODGEREDEN HEBT.

1 opmerking:

  1. Alcohol en verkeer gaat niet samen, daarom geen enkel drankje!!! Die BOOSHEID deel ik dus met je...

    Btw Telegraaf is sensatiekrant which I don't like...

    BeantwoordenVerwijderen