donderdag 29 november 2012

Hoera.

Vandaag wilde ik schrijven, gewoon even schrijven. Het is alweer 30 November, wat betekend dat het morgen December is (no shit, sherlock). Voor mijn gevoel stond ik twee dagen geleden nog te wachten op de Foo Fighters tijdens Pinkpop. Helaas is dat 1,5 jaar geleden, en niet twee dagen geleden. Mijn leven is behoorlijk veranderd in de afgelopen paar jaar. Nieuwe opleiding, nieuwe vrienden, nieuwe mensen om mij heen, nieuwe prioriteiten, nieuwe dromen en zo nog meer. Ik ben ook tevreden met mijn opleiding, vrienden, mensen om mij heen, prioriteiten en dromen. Wat dat betreft is mijn leven verbeterd.

Ik hoor zo veel mensen zeggen dat ze eigenlijk doodongelukkig zijn en hele dagen acteren dat ze vrolijk zijn. Zelf kan ik me daar wel wat bij voorstellen, dat had ik jaren geleden ook. Nu ben ik oprecht gelukkig, met wat dieptepunten af en toe, maar dat heeft iedereen. Als je die niet hebt dan heb je geen leven. Op dit moment heb ik ook nergens mijn twijfels over, wat ook weleens verfrissend is. Ik twijfel niet aan mijn opleiding, niet aan mijn vrienden, niet aan mijn omgeving en het belangrijkste: niet aan mijzelf. Ik weet waar ik sta, ik weet wat ik kan, ik weet wat ik wil. Nou ja, voor nu weet ik wat ik wil.

Het word tijd dat mensen dingen voor zichzelf gaan doen. Een paar jaar geleden hechtte ik ook nog veel waarde aan wat mensen van mij dachten en was ik geïntimideerd als iemand zei dat ik iets MOEST doen. Je leeft voor jezelf, niet voor een ander. Rekening houden met een ander is belangrijk, je leven laten leven door een ander is kut. Jij bent de enige die alles kan veranderen als je dat wilt. Het is trouwens echt zo dat je in moeilijke tijden je echte vrienden leert kennen. Daardoor zijn mijn echte vrienden op 1 hand te tellen. Normale vrienden? Ja hoor, zat. Goede vrienden, echte vrienden, niet meer dan 5. En dat is mooi, dat is prima, het is fijn om ergens je verhaal kwijt te kunnen.

Ach, ik heb geen idee waarom ik dit net allemaal geschreven heb. Ik denk dat ik gewoon plezier heb in mijn leven nu, al komt het soms niet zo over. Als ik iets kut vind, zeg ik dat. En ja, ik vind veel kut maar ik vind ook veel leuk. Dat wat ik leuk vind, vind ik dan ook heel leuk.

Bedankt voor het lezen over dat ik gelukkig ben. Ik hoop dat jullie het op een dag ook oprecht zijn, al is het maar voor 1 dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten