zondag 18 november 2012

Bee Zet Vee.

Het is afgelopen. Een van de weinige series waarvan ik echt niets wil missen. Boer Zoekt Vrouw. Ik ben serieus als ik zeg dat ik het ga missen. Voor het eerste jaar heb ik het intensief gevolgd en ik voel een beetje een leegte van binnen. Geweldig hoe zo'n simpele, makkelijke, toegankelijke show een land op z'n kop kan zetten. Het is geweldig, het is vermaak, het is doodsimpel en gewoon maar daarom juist leuk. Geen extravagante figuren, gewoon doodnormale mensen in hun dagelijkse leven.

Kijk naar boer Aad, die man had nog nooit echte liefde gekend en nu hij het heeft is hij er helemaal wild van en laat hij zijn waardering er voor ook echt zien. Dat is mooi. Ik had geen hekel aan boer Aad, hilarisch vond ik hem. Soms zielig, niet in de zin van triest, maar gewoon een beetje zielig. Hij had nog nooit gehad wat veel mensen wel hebben gehad; liefde. Jeanette, Sjenet, whatever, kwam langs en rockte zijn world. Moet je hem nu eens zien, grote grijns, mooie, simpele, doodgewone woorden om zijn gevoelens uit te drukken. Zelden is TV zo puur en eerlijk. Geen bullshit, hooguit wat koeienvlaaien, maar gewoon pure gevoelens en woorden.

Voor Henrieke vind ik het enerzijds wel zielig dat ze geen boy aan de hark heeft geharkt. Goed, dat krijg je er van als je wel een 12-jarige lang verloren zoon kiest en daarbij ook nog eens een van de meest autistische mensen die ooit op TV is geweest er bij doet. Rik-Jan vond ik een leukerd, maar toen Henrieke het teveel vond worden dat ze Barrie zijn luier moest gaan verschonen en hem de boerderij af stuurde, werd Rik-Jan ook minder. Uiteindelijk koos Henrieke voor Bert. Hier ga ik verder niets over zeggen want dat was vanaf de eerste seconde al gedoemd te mislukken. Henrieke verdiend het zeker wel om iemand te vinden die wel om haar geeft en wel de moeite wilt doen voor haar.

Onze lieve homoboer Willem. Schattiger dan een puppy. Grapje, dat nou ook weer niet. Maar wat een oetmeloen, kiestie voor Klaas!! Klaas was een man die, 4 maanden nadat zijn 15-jarige relatie kapot was gegaan, leuk bij Willem voor anusridder kwam spelen. En hij kreeg die rol. Terwijl heel Nederland tegen het beeldscherm zat te schreeuwen dat Klaas er nog niet klaar voor was, viel Willem echt voor hem. En zielig dat ik het vond toen Jurjen weg moest, als ik een homo man geweest zou zijn, had ik hem gebeld. Wat een liefje. Bel me als je ooit hetero wordt. xo

Boer Henk. Alle vrouwen waren gek van hem, ik niet zo, maar veel dus wel. Een van de vrouwen die bij de laatste 3 zat, was Yoni. Zij werd uiteindelijk tweede. Ik weet niet echt waar zij het voor deed. Voor de boerderij of voor Henk? De godganse tijd moesten we aanhoren hoe ze het naar haar zin had op de boerderij maar we hebben maximaal twee keer, ja lieve mensen, TWEE KEER!! gehoord hoe leuk ze Henk wel niet vond. Sorry, maar als je haar Doede (een van de boeren die niet genoeg brieven kreeg om gevolgd te worden.. poor guy..) had gegeven had ze daar ook goed op gegaan, puur omdat hij een boerderij heeft. IK kan nu alleen maar heel blij zijn dat Henk en Fiona samen zijn.

Lieve Martin, lieve lieve Martin. Van hem smolt mijn hart. En Wilma, wat een lieve vrouw. Zij zijn echt voor elkaar gemaakt. Van welk materiaal weet ik niet maar oh wat zijn zij lief en leuk samen. Als ze alleen maar over elkaar praten gaan ze beiden helemaal stralen. Einde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten