zaterdag 24 november 2012

Heus.

Alvast veel plezier deze maand, geniet ervan, geniet van je familie, geniet van je vrienden, geniet van SAMEN ZIJN. Blijf niet alleen, ga er op uit. Spreek een vreemde aan, doe iets waarvan je dacht dat je nooit zou doen. Eet zoveel je wilt, kom 20 kilo aan en zeur erna dagenlang hoeveel je wel niet bent aangekomen (niet tegen mij want ik negeer je :-)). Kleed je onwijs mooi, slonzig of hoe dan ook, doe iets bijzonders. Geniet van de kostbare dingen, niet iedereen heeft wat jij hebt, neem het niet voor lief en waardeer het voor een keer. Laat degene die zich alleen voelen, blijken dat ze niet alleen zijn. Wees er voor een ander, ook al zijn zij er misschien nooit voor jou geweest.

Nee, ik heb niet teveel slagroom gesnoept en poedersuiker gesnoven. Dat komt volgende maand pas!
December is een feestmaand. Voor mij staat het voor meer als feesten. Allemaal hebben we weleens iets gedaan waar we spijt van hebben. Iemand niet vergeven voor iets waarvoor diegene misschien wel vergeven had moeten worden of bijvoorbeeld iemand laten zitten in tijden dat diegene je nodig had. December is voor mij een maand om warmte en liefde uit te stralen (al voel ik me in December vaak alsof ik overreden ben door een tractor en daarna in een greppel ben beland, winterdepressies forever). Niet omdat het de laatste maand van het jaar is en je 2012 goed af wilt sluiten, maar omdat het belangrijk is dat je een ander ook liefde geeft. Liefde uit onverwachtse hoek kan onwijs bemoedigend zijn. Als jij iemand wilt vergeven, doe dat dan nu. Niet alleen voor die persoon, maar ook voor jezelf. In sommige gevallen blijft het maar in je hoofd hangen, dan is het voor jezelf ook beter om het maar eens te laten gaan. Als je ooit iemand hebt laten zitten, maak je excuses. Het is nooit te laat om je excuses te maken, of ze geaccepteerd worden is een tweede, maar in dat geval weet de persoon in kwestie wel hoe jij je er over voelt. En jij weet zelf ook dat je er wat voor hebt gedaan om het goed te maken.

Het gevoel dat je er alleen voor staat is onwijs storend, vooral met de feestdagen. Laat daarom iemand in je buurt weten dat je er voor hem/haar bent.

Jemig, wat een kwijl blog. Wat je ook moet doen in december is !!!!!!!!!VARKENSHAAS ETEN!!!!!!!!!

En met dat beste advies ever laat ik jullie nu achter. Dag schaapjes en varkenshaasjes, geniet van de laatste dagen van November. Of kruip ver weg onder een deken met warme chocomelk en een freshe winterdepressie, zoals mij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten