zondag 5 februari 2012

Tatoeages.

Ja, hoera! Een blog in het Nederlands. Deze keer over tatoeages. Over die van mijzelf, maar ook over wat ik er van vind. Laten we beginnen met mijn eigen tatoeages, om te zorgen dat het voorlopig nog even leuk blijft om te lezen.

Ik heb 4 tatoeages. Mijn eerste is er een die ik zelf ontworpen heb. Een diamant, met vuur er om heen en een muzieknoot in het midden. De diamant staat voor iedereen die ik lief heb, het vuur voor kracht en bescherming en de muzieknoot lijkt me duidelijk.. Dat staat dus voor muziek. Ik ben lang bezig geweest met het ontwerpen van wat ik wil. Ik ben er in totaal zo'n 4 jaar mee bezig geweest, en toen ik dit ontworpen had wist ik gelijk dat ik het wilde hebben. Ook wist ik waar, een symmetrische plek. Mijn ruggengraat, aan de bovenkant welteverstaan.

Mijn tweede tatoeage zijn de woorden "Embrace Forgiveness". Ik wilde sterke woorden, die echt iets betekenen voor mij en waar ik echt iets aan heb. Een van mijn favoriete bands is Boyce Avenue en toen ik naar hun liedje "Dare To Believe" zat te luisteren, kwamen deze 2 woorden daar in voor. Gelijk voelde ik mij er tot aangetrokken en ben ik weer naar de tattooshop gegaan. De ideale plek hiervoor was mijn linker onderarm, aan de buitenkant. En dat is waar hij nu staat. Het is voor mij een herinnering aan het feit dat ik niet iedereen zijn fouten kwalijk moet nemen. Iedereen maakt fouten, en er zit verschil tussen een grote fout en een kleine fout. Liegen of verzwijgen is iets anders. Ik had ooit een beste vriendin, 3 jaar lang, waarvan uiteindelijk bleek dat ze de helft van haar leven had gelogen. Zo goed kon ik haar dus blijkbaar ook niet meer. Dat neem ik haar erg kwalijk, maar toen later een vriendin tegen mij loog behandelde ik haar hetzelfde als dat vorige meisje. Dat verdiende ze niet.

Mijn derde tatoeage is een sleutel met een hart bovenaan. Misschien niet de meest originele, maar wel mijn meest waardevolle tatoeage. Deze heb ik namelijk samen met mijn moeder. Ik op mijn pols, zij boven haar enkel.

Mijn vierde tatoeage is er een die ik "pas" een half jaar heb. Het is het Foo Fighters logo en man, wat is ie vet. Hij staat boven mijn achillespees, aan de onderkant van mijn kuit dus. Ik heb deze genomen omdat ik al een aantal jaar helemaal wild van ze ben. Vorige jaar zag ik ze voor het eerst op Pinkpop en mijn god, fuck. Wat onwijs geweldig fantastisch was dat. Ze wisten iedereen, maar dan ook iedereen bij het optreden te betrekken. Als je dan de hoeveelheid mensen ziet, is dat nog knapper dan dat het al klinkt. Het was het beste optreden van welke band dan ook, van die ik tot nu toe heb gezien. Net zo als bij Neil Young, ben ik "bang" dat deze band mij voor altijd waardevol zal blijven en dat ik ze voor altijd lief zal hebben. Of ze een kut album maken, of dat ze stoppen, ze blijven een band waar ik heel veel van hou. Als ik zeg dat deze band perfect is, geloven jullie het vast niet, maar het is echt waar. Na hun optreden op Pinkpop heb ik dan ook een dip gehad. Voor mijn gevoel kon een optreden van welke artiest dan ook, NOOIT beter zijn. Dat voel ik nog steeds zo, maar er zijn zat onwijs goede concerten waar ik het ook zo erg naar mijn zin kan hebben.

Ik vind tatoeages een kunstvorm. Al zie ik soms (eigenlijk vaak..) tatoeages die ik gewoon dom vind. Bijvoorbeeld een tattoo met een naam van je geliefde. Bitch PLEASE, als het over is zit je dagenlang te janken en moet je hem laten cover-uppen. Bij de meeste kijk ik al naar dat punt uit als ik er uberhaupt al over hoor. Ook tribals vind ik een enorm opgeblazen ding. Wat lelijk kunnen die zijn zeg. Het zijn dan ook meestal van die macho's met te grote spieren waarvan hun hele lichaam er misvormd uit ziet, die ze hebben. En dan vooral op hun bovenarm he, om hun spier heen zodat het extra opvalt natuurlijk. LELIJK. AFKNAPPER. Maar goed, dat is mijn smaak. En die van nog zo'n 16 miljoen mensen. En dan heb je nog het aarsgewei. Meid, hijs je broek op en doe je shirt naar beneden want dat lelijke ding van je komt boven je bilnaad en broek uit. Gatverdamme zeg. Degene die dat aantrekkelijk vinden zijn de macho's met de tribals om hun veel te grote spieren.
Er zijn natuurlijk veel mensen met voordelen over mensen met tatoeages. Al heb ik daar zelf niet veel mee te maken. Behalve mijn opa, die vind het vreselijk en weet niet eens dat ik ze heb. Hoeft hij ook niet te weten, want ik wil hem nog niet dood hebben. Ik vind altijd dat je zulke mensen, met voordelen, gewoon het tegendeel moet bewijzen. Is niet zo moeilijk, gewoon beschaafd zijn en dan ineens je mouwen oprollen. Natuurlijk wel normaal door praten, maar kijken of zij anders reageren. Als ze dat doen, extra aardig en lievig doen. En als het dan nog niet goed is kunnen ze gewoon opbokken.
Ook zijn er mensen die zeuren dat je later helemaal vol zit als je er nu al 4 hebt. Ja mensen, want na 4 tatoeages is er echt geen plek meer op je lichaam!!!!!11 En wat als ik later helemaal vol zit? Is toch zeker mijn keus? Ik vind het persoonlijk niet mooi, en verder dan 1 arm vol zal ik dan ook nooit komen maar zeik gewoon niet zo. Dat ik er nu 4 heb betekend niet dat ik er later helemaal vol mee zit.

Ik snap dat ik nu nog jong ben, en dat mijn kans op een goede baan verminderd met elke zichtbare tattoo die ik neem. Het is en blijft mijn keus, ik weet het en het klinkt ook allemaal heel erg eigenwijs maar ik wil gewoon een baan. Zo lang ik maar geld verdien om mezelf te onderhouden vind ik het prima.

En voor iedereen die nog komt vragen: doet een tatoeage pijn? NATUURLIJK DOET DAT PIJN. Op de ene plek meer als op de andere en voor de ene mens meer als voor de andere. Wat doet je denken dat een naald in je huid geen pijn zal doen? Sjongejonge zeg. En nu nooit meer vragen alsjeblieft.


Think before you ink.

4 opmerkingen:

  1. Goh ben toch wel heel benieuwd over welke vriendin je het nou hebt.. Deelde wij die vriendin toevallig?! Over de Tattoo's, ik weet nog heel goed dat je, je eerste aan het ontwerpen was en had laten zetten!! Ik heb er zelf twee waarvan 1 op mijn onderrug (of zoals jij het noemt een aarsgewei xD) en dan RM in mijn nek.. Ik was echt verslaafd aan tattoo's en piercings, maar ben toch wel blij dat ik het er bij 2 gehouden heb.. Ik heb nu ook nog maar 3 van me piercings in en het voordeel daarmee is dat je ze er gewoon uit kan halen.. Ik zou misschien best ooit nog wel een Tattoo willen hoor maar niet meer de honderden (oke ik overdrijf) die ik toen voor ogen had.. Gelukkig zie ik mijn eigen Tattoo's niet zo heel vaak aangezien ze aan de achterkant zitten want anders had ik er denk ik allang spijt van gehad.. Ik vind het gewoon niet zo heel erg mooi meer.. Bij een ander wel, maar bij mezelf gewoon niet.. Gelukkig kan ik ze ook gewoon heel goed verbergen als het moet dus hoeft niemand ze te zien.. En ja een Tattoo doet pijn!! Vooral in je nek :'(

    Xx <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahahahaha nee die vriendin delen wij niet (KUCH KUCH KUCH!!!!). Ja maar jij ben tnormaal jij mag een aarsgewei van mij! Van mijn 2 piercings heb k nog gewoon een vet groot litteken, staat heeul stoer bij mijn wenkbrauwen HAHA NOT :-( voel me soms nt zo'n gangsta rappah als ze aan me vragen HOE KOMT DAT. "ja groot gevecht klap op me smoel messteken enzo" :'( jk jk jk jk.

      Verwijderen
  2. Oeh je tattoo's klinken erg mooi!
    Ik heb er zelf geen, maar ik wil er ooit misschien eentje. Ben heel erg bang dat het echt veel pijn doet :S Weet wel dat dat zo is, maar ik heb een erg lage pijngrens xD

    Oh en ik zag dat je ook Boyce Avenue luistert! Dat vind ik wel tof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het doet ook wel pijn, maar het is maar even en dan heb je wat je zo graag wilde hebben! Ik had ook een lage pijngrens maar dat is nu gelukkig een stuk minder geworden door tatoeages :-) en ook ben ik minder bang voor prikken van de dokter etc.! En als je genoeg suiker eet voor het tatoeƫren dan blijft je bloedsuikerspiegel op pijl en dan kan je ook niet flauw vallen enzo!

    BeantwoordenVerwijderen