maandag 2 september 2013

Popo.

Michelle is weer eens boos. Het is een tijd geleden dat ik een boos blog heb geschreven. Of eigenlijk niet echt maar he ok. Dit keer ben ik boos op de politie. Toen ik n.a.v een tweet (shout out to Menno TWEET ) bij dit artikel KLIK kwam werd ik pissig, ja. Niet alleen op de Marokkanen die maar niet ophouden met hun achterlijke gedrag (nee, Marokkanen zijn niet het enige volk die dat doen en misschien wordt dat van hen wat vaker in de media gebracht dan van andere volkeren ja) maar ook op de politie die gewoon bang lijkt. Als politie moet je mensen gerust stellen en willen helpen. Is een beetje messed up als je dan bang bent voor eventuele consequenties. Eerst verdedigde ik de politie "ah joh, die mensen doen ook gewoon hun werk" maar dat is het punt.. Dat doen ze niet meer. Achter herrieschoppers gaan ze niet aan omdat er wraakacties kunnen volgen maar dan moet ik 1 keer mijn poot uitsteken naar zo'n iemand en dan zit ik wel vast. Was ik maar angstaanjagend, dan kon ik alles maken. Als je melding maakt van overlast of zo iets dergelijks, moet je drie kwartier wachten eerder dat de politie op de stoep staat. En drie kwartier is nog snel deze dagen. Bizar vind ik het. Ik las op de Facebook die aangemaakt is, het volgende:
Op verzoek van de politie hebben we geen aangifte gedaan vanwege voor de hand liggende wraakacties. -> en dat was 16 jaar geleden. Moet je nagaan hoe lang dit al aan de gang is en dat er eigenlijk niets och niets veranderd is.
De politie is lui, nalatig en makkelijk te omzeilen als je geweldpleger bent. Laten we bij iedereen het licht uit den ogen slaan, er wordt toch niets gedaan als je er enigszins buitenlands en groot uit ziet.

1 opmerking: