dinsdag 12 november 2013

Stone of the Queens' Age

Maarre, ik ben afgelopen zaterdag dus bij Queens of the Stone Age in Tivoli Oudegracht geweest. Ja, dat lees je goed. Tivoli Oudegracht. Mannetje of 1000 en Queens of the Stone Age. The only way was up, obviously. Een paar van de tofste mensen die ik ken hadden voor mij een kaartje gekocht, zodat ik er alsnog bij kon zijn. 8 dagen lang onthield ik niets dat mensen tegen mij zeiden omdat ik alleen gefocust was op Queens of the Stone Age.

Goed, Anna, Roos & ik waren er al vrij vroeg. Maar met 2 doosjes kleine gehaktballen en een thermoskan konden we het makkelijk overleven. Na eventjes voegde ook Anna II zich bij ons. Ik vond het gewoon heel gezellig. Steeds meer mensen kwamen erbij, waaronder Sonja, Kitty & Merel. 1 doosje gehaktballen was al snel op. Anna II en ik zochten naar iets eetbaars maar dat was er niet dichtbij. Alles was gesloten vanwege privé redenen of vakantie. DOE DAT EENS EVEN LEKKER IN JE EIGEN TIJD, ALS IK NIET NAAR EEN CONCERT HOEF EN STERF VAN DE HONGER. Ik wil gewoon een frikandel, is that too much to ask?!! Dat bleek het niet te zijn want er zat een snackbar om de hoek. Het stonk er ontzettend en ik hoopte zo erg dat ons eten lekkerder zou smaken dan dat het rook. Wat een drama. Het leek er wel een dixi.

Wij terug met patat, ging het regenen. Pisweer. Ik een plastic zak over mijn haar getrokken want ~don't touch my hair bitch~. Tevens had ik mijn zonnebril op tot een uurtje of 6, toen het echt hárd door ging regenen. Later kwamen we er achter dat Kitty een paraplu in de auto had liggen, was erg fijn en handig want als je dus propt pas je er met z'n vijven onder. Toen kwamen Steven & Alex ook nog aan, iets daarvoor Eveline & Eva al. Het was erg gezellig tot mensen voor gingen dringen. Gelukkig regelde Merel dat wij met Sonja als eerste naar binnen mochten rijden. Stonden we dus alsnog vooraan in de rij, zoals we verdienden. Uiteindelijk liep ik als eerste de zaal in en stond ik precies tussen Josh & Dean in, met goed zicht op Jon. Jon zat overigens ergens in een hoekje gepropt, we zagen zijn hoofd amper door alle rook. FUN FUN FUN.

Het voorprogramma was DJ Walter. Ja mensen, DÉ DJ WALTER! Die naam alleen al hoort je hart te verwarmen want wie kent hem niet. Die malle DJ Walter. Nee even serieus, wat dacht degene die dat überhaupt een voorprogramma noemde?!!! Bij élk concert is er van tevoren muziek. Hier stond een gappie aan de zijkant achter een dj booth wat plaatjes te draaien die niemand kende. In de bovenzaal speelde Traumahelikopter op een bruidsfeest. HOE DAN. ZITTEN WIJ DAN MET DJ FUCKING WALTER. WALTER, WALTER, WHO THE FUCK IS WALTER????? --Sorry, geen resultaten gevonden voor DJ Walter--.

NOU TOEN BEGON QUEENS OF THE STONE AGE EN ihduidfhNIUDHJDNIUSDFKHJSDFOALDKJSDMFH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeeeeeeeeezus motherflippin christus!!!!! Bi-zar hoe fucking goed. De stemming zat er prima in, iedereen ging kapot hard los en de mannen hadden het duidelijk naar hun zin. De setlist varieerde van oud tot nieuw en alles werd luidkeels mee geschreeuwd. Tussendoor werden er nog een aantal grapjes gemaaaaaaaaaaakt, drank genuttigd en sigaretten gerookt. Echt waar. Als je afgelopen zaterdag gemist hebt, heb je een van de beste shows óóit gemist. Na afloop gooide iemand nog een plectrum van Josh naar mijn hoofd dus die heb ik nu ook hihi.

Erna ging ik met Kitty & Sonja mee, bij Sonja slapen want de bus naar mijn wanker hometown is niet echt een groot succes qua tijden. Bij Sonja heb ik haar super-evil-kroelkat leren kennen. Penny is lief. De volgende dag brak in de trein naar huis. Blauwe knieën, blauwe pols maar vooral zo'n onwijs onoverwinnelijk gevoel. Nog steeds ben ik compleet gebroken en gister had ik een soort van post-concert-dipje maar WAAROM IN GODSNAAM?? Ik heb het beste concert ooit gezien en over 2 weken mag ik weer naar ze toe!!!! Natuurlijk gaat het niet zo tof en goed worden maar wel gewoon geweldig. Ik hoop op een knallende setlist maar ze spelen in Ziggo Dome, ook voor mensen die ze misschien nog niet zó lang kennen, dus ik denk het niet. Maar hé dat maakt niet uit, I'm fine with everything. Ik kijk er erg naar uit om iedereen daar weer te zien, stuk voor stuk toffe mensen die van goede muziek houden.

Hói

Geen opmerkingen:

Een reactie posten