vrijdag 28 september 2012

De bus.


Elke ochtend, elke fucking ochtend, wacht ik lieg. Vijf ochtenden per week sta ik bij de bushalte te wachten op de bus, dan vraag ik me 9 van de 10 keer af hoe laat hij deze keer opdaagt en OF hij überhaupt wel op komt dagen. De laatste tijd is het wat frisser en regent het soms, als de bus komt aan rijden denk je dan "he, lekker! Warmte!". Stap je in, guess what, BIG FAT NO. Omdat de dikke buschauffeur het warm genoeg heeft met zijn eigen lichaamsvet. Bedankt. En het zijn, ironisch genoeg, de zomerdagen waarop de verwarming in de bus aan gaat. Bedankt. Fijn. Echt. Dankje. Tof van je.

En dan is de bus er eindelijk he, wring je je door de mensenmassa heen, stap je in ga je lekker zitten.... Gaan mensen kei, maar dan ook echt KEIhard zitten praten met elkaar. Twee mensen, door de hele fucking bus. "Karel kwam gisteren thuis en hij had lipstick op zijn overhemd zitten!!!! Dus ik vroeg hem VAN WIE IS DAT?????? En toen kreeg ik als antwoord VAN OMA SIEN. Nou, dat geloof ik dus mooi niet he!!!!! Maar niemand weet hier van dus niet doorvertellen!!!!!". Lieve schattebout met je luidruchtige irritante stem, nu weten nog 30 mensen het. En mensen kennen mensen want de wereld is genant klein. Het gaat me helemaal niets aan en het interesseert me ook werkelijk helemaal niets wat Karel op zijn overhemd heeft en waar Karel zijn stokje allemaal in steekt.

Dan houden ze eindelijk op met praten he, begint er iemand achter je in een of andere taal een liedje te neuriën en soms fluisteren. Als het nou Nederlands, Engels of Duits was, kon ik misschien meezingen. Maar nee, dat is teveel gevraagd. Dus het is gewoon fucking irritant. Vervolgens druk ik mijn ene oor dicht zodat ik DENK!!! diegene niet meer te horen, GAAT HET STEEDS HARDER FLUISTEREN. Nou echt, day made.

Ben je eindelijk blij dat je die koude kut bus uit bent en naar de metro kan, kom je in de metro, stinkt ie naar zeik. Zit je ook niet op te wachten om kwart voor acht 's ochtends.

Lieve vrienden die met het openbaar vervoer gaan: praat zachtjes met je buurman of buurvrouw en niet over je first world problems. Zing HARD mee met je Engelstalige, Nederlandstalige of Duitse muziek, maar niet ZACHT. En als laatste: Plas niet in de metro.

Bedankt voor het lezen van mijn gezeik, wees blij dat ik het niet in de metro doe.

(see what I did there)

Dag.

2 opmerkingen:

  1. Alsof jij zachtjes praat in bv de trein??? ;D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nouweh sorry maar ik praat normaal in de trein, niet hard door de hele coupe heen!!

      Verwijderen